Pre-Amp Head Cassette dengan LM 387 -->

Translate

Pre-Amp Head Cassette dengan LM 387

Circuit Name: Pre-amp Cassette with LM 387 Reference: Electron No. 11   This circuit uses LM 387 IC as a pre-amp head cassette. To be able to sound the loudspeaker must use an additional audio amplifier. The source of the used voltage is relatively high while for the motor drive the band is relatively low, then there are problems in saving in the use of the transformer. This issue becomes very simple when we use two transformers. One for the pre-amp is the other for the motor.  To save the transformer must make a few changes to the motor circuit (figure 1). The requirement to be fulfilled is that one of the motor poles should not be directly related to the mechanical framework of the cassette.  It can be checked with a multimeter. If there is a relationship with the framework then it should be attempted to open the motor to open the connection to the frame. But generally between the frame and the motor is insulated by the rubber layer to reduce vibration due to rotation of the motor, so most likely also electrically sealed.  List of Components  R1 = R5 = 56k C2 = C6 = 1.5nF R2 = R6 = 2.2M C3 = C7 = 22uF / 10V R3 = R7 = 270 ohms C4 = C8 = 1uF / 25V R4 = R8 = 330k C9 = C10 = 4.7uF / 25V R9 = R10 = 100k IC = LM387

Nama Rangkaian : Pre-amp Cassette dengan LM 387
Referensi : Elektron No. 11

Rangkaian ini menggunakan IC LM 387 sebagai pre-amp head cassette. Untuk dapat membunyikan loudspeaker harus mempergunakan audio amplifier tambahan. Sumber tegangan yang digunakan relatif tinggi sedangkan untuk motor penggerak pita relatif rendah, maka ada persoalan dalam penghematan dalam pemakaian trafo. Persoalan ini menjadi sangat sederhana bila kita menggunakan dua trafo. Satu untuk pre-amp sedang yang lain untuk motor.

Untuk menghemat trafo haruslah mengadakan sedikit perubahan pada rangkaian motor (gambar 1). Persyaratan yang harus dipenuhi adalah salah satu kutub motor tidak boleh berhubungan langsung dengan kerangka mekanik cassette.

Hal ini dapat diperiksa dengan multimeter. Seandainya terdapat hubungan dengan kerangka maka harus diusahakan untuk membuka motor untuk membuka hubungan ke kerangka. Tapi umumnya antara kerangka dan motor disekat oleh lapisan karet untuk mengurangi getaran akibat perputaran motor, sehingga kemungkinan besar juga tersekat secara listrik.


Daftar Komponen 

R1 = R5 = 56k C2 = C6 = 1,5nF
R2 = R6 = 2,2M C3 = C7 = 22uF/10V
R3 = R7 = 270 ohm C4 = C8 = 1uF/25V
R4 = R8 = 330k C9 = C10 = 4,7uF/25V
R9 = R10 = 100k IC = LM387

Sumber : http://www.elektroindonesia.com/elektro/el0101a.html

SEMUA ISI  ADALAH  HASIL KUMPULAN PENCARIAN DAN BEBERAPA SUMBER MEDIA BUKU MAJALAH DLL, KAMI TIDAK BERTANGGUNG JAWAB ATAS KEGAGALAN YANG DISEBABKAN OLEH GAMBAR YANG DIMUAT DI BLOG INI.